Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

FÖRSÄKRINGSKASSAN ETT SKÄMT

Av gossipgirl84 - 28 januari 2010 10:25

  


Murat måste sondmatas.

Erika har brutit båda benen.

Båda är tillräckligt friska för att gå till Arbetsförmedlingen


En man, i exemplet kallad Aram, har så svåra ryggsmärtor att han varken kan stå eller sitta längre stunder. Försäkringskassan bedömer att han är för sjuk för att delta i Arbetsförmedlingens program. Ändå bör han inte få förlängd sjukpenning eftersom ”han inte ligger på sjukhus eller får omfattande vård i hemmet, att han inte har en avgörande förlust av verklighetsuppfattningen och han löper ingen risk att bli allvarligt försämrad i sin sjukdom.”


Avslag får också Murat som efter flera halsoperationer måste sondmatas och får vård i hemmet varje dag.


  Och Erika som brutit båda benen och en arm i en cykelolycka.

Gemensamt för exemplen är att Försäkringskassan inte bedömer hur sjuk man är, utan hur omfattande vård man behöver eller om man riskerar att bli allvarligt sämre av att delta i arbetslivsintroduktionen.

– Efter att sjukpenningdagarna har tagit slut är huvudalternativet att man ska över till Arbetsförmedlingen och delta i ett arbetsmarknadspolitiskt program, säger Ulrika Persson, enhetschef på Försäkringskassan.


DETTA ÄR SÅ SJUKT.............

Hur kan man låta försäkringskassan göra såhär va är de för ett helvette till samhälle vi lever i.

Jag trodde sverige va de bästa landet i Europa med bra sjukvård och ett stadigt samhälle som hjälper allt o alla men jag har tydligen fel.


allt handlar om att tjäna pengar TILLOMED PÅ DOM SOM HAR DE SOM SVÅRAST

VEM F####N ÄR DOM ATT AVGÖRA OM EN MÄNNISKA E SJUK ELLER INTE ÄR DOM LÄKARE ELLER..... OM EN LÄKARE SÄGER ATT EN MÄNNISKA ÄR FÖR SJUK ATT JOBBA SÅ ÄR DE SÅ. VARFÖR SKA VI ANNARS GÅ TILL LÄKAREN


IDIOTER


DETTA ÄR SKAAAAAAAMMMMMM.........

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gossipgirl84 - 1 februari 2010 09:36


     Vad gör ungdomar nu förtiden? Ja, vad ska man säga. De flesta skiter i skolan, sitter av tiden och liksom "nä, jag pallar inte Istället för att göra läxorna (nä, det är inte alltid så kul, jag gillar inte det heller. Här har vi 13-...

Av gossipgirl84 - 30 januari 2010 13:24

   En brant bergstopp i södra Kina har fått byta namn från "Södra himmelspelaren" till "Avatar Hallelujah-berget". Enligt de styrande politikerna i staden Zhangjiajie tjänade bergstoppen som inspiration till de märkliga flytande bergen i succéfilme...

Av gossipgirl84 - 24 januari 2010 20:39

  Jag tycker de e sååå hemsk de som hänt i haiti. alla dessa människor, barn, djur. Blev medlem här om dagen i facebook gruppen       1 timme för haiti och där fanns de massor med människor som ställde upp med att jobba 1 timme för haiti och done...

Presentation

Hej o välkommna till min nya blogg. Jag har bloggat en del förut men bara på skoj.
Nu tänker jag ta de på allvar och denna blogg lkommer mest handla om hur jag upplever denna hemska värld, och samhälle som vi lever i idag.

De finns så my mycket skit s

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards